✓ Fri frakt fr 499:- ✓ 1-3 dagars leverans

Kundservice

Här hittar du information som vi sammanställt kring de vanligaste frågorna vi får för att kunna hjälpa dig på bästa sätt. Välkommen att kontakta kundservice om du inte skulle hitta svaret på din fråga bland ämnena nedan. Välj ett ämne genom att klicka på någon av följande val.


Beställning

Jag har inte fått någon orderbekräftelse

Efter att du genomfört din beställning skickas per automatik en orderbekräftelse till den e-post du angett för din beställning.  När din order hanterats och lämnat vårt lager så får du ytterligare ett meddelande i form av ett leveransbesked om att paketet är på väg.

Skulle du sakna något av dessa meddelanden kan det bero på att du angett fel e-postadress eller att våra meddelanden råkat hamnat i din skräppost.

Kontakta vår kundtjänst om du inte fått någon orderbekräftelse efter att du kontrollerat din skräppost.

När kommer en slutsåld vara in i lager igen?

Ibland händer det att en produkt tar slut i lager. Vårt mål är att få in slutsålda produkter i lager inom 10 arbetsdagar från och med dess att den aktuella produkten tar slut. Under vissa omständigheter kan det ta längre tid. Exempelvis vid produktionsstopp i fabrik, vid leveransproblem hos speditörer, vid specifika högtider eller när produkten helt enkelt är slut i lager hos våra leverantörer.  Vi gör alltid det vi kan för att hålla korrekta lagersaldonivåer och för att få in slutsålda produkter på lager snarast möjligt. 

Bevaka en slutsåld produkt
Du kan bevaka en slutsåld produkt genom att ange din e-postadress på produktsidan. Vi meddelar dig via e-post när produkten åter finns i lager.

Så här bevakar du en slutsåld produkt:
1. Klicka på knappen "Bevaka produkten" på produktsidan för den produkt är intresserad av.
2. Fyll i din e-postadress och godkänn.
3. När produkten åter finns på lager får du ett meddelande från oss.

Kan jag ändra leveransadress?

Det kan vi ofta göra, förutsatt att ordern inte hunnit börjat hanteras på vårt lager. Vår kundtjänst och vårt lager har olika arbetstider, så även om du mejlat oss är det inte säkert att kundtjänst hinner hantera ditt ärende före lagret har påbörjat din order. En order som börjat hanteras på vårt lager kan inte justeras.

Om du vill ändra adress på en lagd order, vänligen kontakta oss här.

Hur beställer jag som företag/skola?

I kassan kan du högst upp välja "Företagskund". Vi erbjuder flera olika betalalterantiv även för företag via våra partners Swish och Svea. Vill du lägga en större beställning eller önskar en offert kan du läsa mer här. Du kan också kontakta vår kundtjänst som gärna hjälper till vid frågor eller offert vid större inköp.

> Tillbaka till överst på sidan

Betalning

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Om du handlar som privatperson kan du välja att betala via Swish, Klarna eller Svea. Via Klarna och Svea erbjuder vi både Faktura, Kortbetalning, Direktbetalning och Delbetalning.

Beställer du som företag kan du välja att betala via Swish eller Svea. Genom Svea erbjuder vi både Faktura, Kortbetalning, Direktbetalning och Delbetalning. Vid större beställningar eller om du är behov av e-faktura/EDI så kan vi även erbjuda det. Kontakta vår kundtjänst för mer information.

Jag har valt att betala via faktura. När kommer den?

Oavsett om du valt faktura via Klarna eller Svea så ställs din faktura vanligtvis ut i samband med att din beställning har skickats från vårt lager. En avisering kommer via e-post till den adress du angett i din beställning. Har du någon fråga om innehållet i fakturan behöver du ta kontakt med antingen Klarna eller Sveas kundtjänst. direkt.

> Tillbaka till överst på sidan

Leveransfrågor

Var är min beställning?

Om det gått mer än 5 vardagar sedan du fick en leveransbekräftelse från oss om att ditt paket är på väg och du fortfarande inte fått leverans så ber vi dig att följa stegen nedan:

1. Jämför och kontrollera att din adress överensstämmer med den leveransadress som du angivet i din beställning. Du hittar den i din order/leveransbekräftelse.
- Är ditt namn och adress rätt?
- Har du lagt till eventuellt lägenhetsnummer?
- Har du en c/o adress?
2. Står ditt namn tydligt utmärkt på brevlådan?

Om adressen stämmer och du fortfarande inte fått leverans inom 5 vardagar, ta kontakt med vår kundtjänst och beskriv ditt ärende.

Vilka leveransalternativ erbjuder ni?

Vi skickar de flesta försändelser med Postnord. Som standard levereras de flesta försändelser till din brevlåda alternativt dörr. Önskar du istället hämta din beställning hos ett ombud kan du välja alternativet Postnord MyPack Collect i kassan.

Handlar du som företag kan du även välja alternativet DHL Paket Företag i kassan.

Hur snabbt får jag min order?

Så länge produkten är en lagervara vid beställning skickar vi den normalt samma vardag som vi får din order (vid beställning innan kl 15). Leveranstid skiljer sig beroende på fraktsätt, och du ser i kassan hur många dagar du kan räkna med. Majoriteten av beställningarna levereras normalt inom 1-2 vardagar. Under högsäsongen kan leveranstiden vara något längre.

Erbjuder ni fri frakt?

Ja, vid beställningar över 499 kronor erbjuder vi fri frakt enligt vår standardfrakt.

Har min beställning skickats ännu?

När din beställning hanterats på vårt lager och lämnats över till speditör kommer du att få en leveransbekräftelse via e-post till den adress du angav vid beställning så att du vet att paketet är på väg. 

> Tillbaka till överst på sidan

Reklamationer

Hur gör jag en reklamation?

Även om vi gör allt vi kan för att undvika det så händer tyvärr ibland det tråkiga att en produkt är trasig. Om du har fått hem en defekt produkt kan du reklamera ditt köp enligt din reklamationsrätt. Reklamationsrätten gäller för ursprungliga produktionsfel, inte för vanligt slitage, felaktig eller vårdslös användning av produkten eller åldrande av produkt. Observera att du behöver reklamera till oss i skälig tid från det att felet upptäckts. För att göra en reklamation kontaktar du vår kundtjänst med en utförlig beskrivning av ditt ärende så hjälper vi dig vidare. 

Din reklamation bör innehålla minst följande:
- Beskrivning av vad som är fel.
- Bild eller video på produkten som visar på felet.
- Ditt ordernummer.

Det är viktigt att du inte slänger produkten innan reklamationen är hanterad, det kan hända att vi kommer behöva ta tillbaka den i retur. Vid godkänd reklamation ersätter vi normalt med en ny likvärdig produkt.

Mitt paket är skadat i leveransen - vad gör jag?

Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl genast på platsen till fraktbolaget.

> Tillbaka till överst på sidan

Returer & Byten

Hur länge har ni öppet köp?

Vi erbjuder ångerrätt för privatkunder i 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Ångerrätten gäller för produkter som är oanvända, i nyskick och hel obruten originalförpackning. Retur- och bytesrätt gäller dock ej för hälso- och hygienrelaterade produkter.

Hur nyttjar jag min ångerrätt?

Vi erbjuder ångerrätt för privatkunder i 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Om du vill returnera en produkt, kontakta vår kundtjänst här för returinstruktioner. Tänk på att inkludera ditt ordernummer i kontakten med vår kundtjänst.

Hur gör jag för att byta en produkt?

Det är dessvärre inte möjligt att byta en produkt mot en annan. Sker det inom tiden för din ångerrätt kan du däremot returnera den produkt du inte önskar och samtidigt lägga en ny beställning på den produkt du hellre vill ha.

> Tillbaka till överst på sidan